torsdag den 28. oktober 2010

Inspiration - Hvordan er dine Morgenrutiner?

Sover du også lidt, selv efter du er stået op? Søvnen er først gnedet ud af øjnene, når den første kop kaffe er indenbords og tøjet du har på, er det der lå øverst i bunken.

De fleste af os har nogle faste morgenrutiner - vi tager nok for det meste et bad, børster tænder, får lidt at spise og måske en kop kaffe. De fleste tror som regel også, at de er meget hurtigere end de rent faktisk er. Kender du det?

Jeg har bikset et par tips sammen, der måske kan hjælpe dig til at få en bedre morgenrutine.
  • Find dit tøj frem aftenen før. Hæng det på en bøjle fx bag døren. Så glemmer du ikke det der vigtige møde og kommer til at troppe op i jeans og t-shirt. 
  • Ryd også gerne op om aftenen. Stil beskidt service i opvaskemaskinen og sæt den i gang. Smid vasketøjet i kurven og læg legetøjet i kasser. Er dit hus bare nogenlunde ryddet om morgenen, så skal du heller ikke tænke på at falde i beskidte sokker eller legetøj der flyder. Plus - man bliver bare i lidt bedre humør, når man står op til et ryddeligt hjem, ikke?
  • Sørg for at have din morgenmad ved hånden. Spiser hele familien morgenmadsprodukter som cornflakes og havregryn, så stil disse ting samlet og sammen med sukker, rosiner og hvad du ellers putter oven på. Du kunne endda putte det hele i en kasse, så kan det hele stå på bordet i én bevægelse. 
  • Det samme kan du gøre ude på badeværelset. Stil de ting du bruger om morgenen, så de er til at få fat på - for alle i familien.
Har du selv nogle gode morgenritualer, skriv da gerne en kommentar.



The image is borrowed from happychairishappy.com – please advice me to remove them, if you dont want me to share.

3 kommentarer:

  1. Jeg pudser altid mine briller om aftenen og lægger dem ved min morgenmads plads. Luksus og så er det ofte lige de 3 minutter man ellers mangler :-)

    SvarSlet
  2. Super eksempel Dorte!

    Dagen kan meget nemmere ses med nye øjne, når brillerne er pudset, ikke sandt?

    Hav en dejlig dag!

    Kærligst Dorthe

    SvarSlet
  3. Jeg har fundet ud af at hvis jeg bare hele tiden ved hvor nogler, mobil telefon, buskort, min datters haarspaender I reglementeret skole uniforms farve og pung er saa koerer det som i smoer. Saa jeg har en orange kurv der er saa stor at man godt kan ramme den fra en hvis afstand til disse ting. Men hvis een af tingene glipper saa er jeg paa skideren!

    SvarSlet