fredag den 8. oktober 2010

Loppemarked i Paris!

Vil lige dele min dejlige oplevelse på et fantastisk loppemarked med jer.

Vi var på Puces de Saint-Ouen nær metrostationen Porte de Clingancourt. Her skal du gå efter skiltene mod Marché aux Puces.

På vejen skal du ignorerer alle gadesælgerne, der vil lokke dig til at købe kopimærkevarerne. Først komme du forbi et lille "loppemarked, men her er også kun kopivarer, så il videre nord på til du kommer til gaden der hedder Rue des Rosiers. På hver siden af denne gade ligger der kæmpe loppemarkeder. De er delt op i 11 forskellige steder. Vi nåede ikke dem alle - hele området er virkelig stort!
Vernaison er stort og har nogle virkelig fede ting. Dyrt og billigt blandet.
Biron er mega dyrt og kun antikviteter. Faktisk små butikker.
Paul Bert er også dyrt, men har smukt smukt tøj fra gamle dage, så værd et kig.
Jules Vallés er billigere. Her købte vi en bordventilator fra 50’erne til €20. 
Man skal nok bruge to dage derude. Men de er også åbne lørdag til mandag 8.30-19, så der er en god chance.

Vi købte ikke så meget, men vi fik nok med indtryk. Det er ikke hver dag man ser en full size zebra, en ægte Wurlitzer jukebox eller en stor pink velour sofa! Så ja, det er måske ikke lige dette marked man køber mest på, men hold op hvor er der bare nogle fede ting!

Lidt billeder til inspiration

Lille mig i Vernaison delen - Boderne er små garager som er mere eller mindre faldefærdige.

Kameraer er der nok af - især den flotte gamle slags. Og også de nye moderne med pistol-aftrækkere.

Jeg kender en lille dreng, der ville elske dette fly (denne lille dreng bor inden i min kæreste...)

Der er MASSER af lækre gamle kufferter til salg her.

Sysler du med håndarbejde er her også masser at komme efter. Knapper, bånd, stof osv.

Her prøver jeg febrilsk at prutte om prisen på en af de smukkeste gamle strudsefjersvifter (der var ikke noget at prutte om - prisen var €280). Den lille butik var fyldt med gamle Chanel sko, Roberto Cavalli kjoler og hatte og accessories fra svundne tider.

Fiiiin legetøjsbil...

Jep - ægte Wurlitzers - han havde 4 styk og sælgeren var lige så trendy som stedet med Beatleshår og røde sko.

Loppemarkedet har også en hjemmeside. Den kan du finde ParisPuces.com

4 kommentarer:

  1. Naaj hvor ser det bare lækkert ud, uh må vist til at skulle til Paris:-)

    SvarSlet
  2. Guud, jeg har en sort strudsefjersvifte jeg har købt i Kirkens Korshær for omtrent 75 kroner. Men der er nok forskel på udformning og kvalitet.

    SvarSlet
  3. Aj heldige dig!

    Sig til hvis du vil af med den... ;o)

    SvarSlet
  4. Ja, det skal jeg nok - men tror nu jeg beholder den. :) Men jeg skal nok tænke på dig, hvis jeg skulle være så heldig at finde endnu en. :)

    SvarSlet