onsdag den 13. februar 2013

Forskellige forventninger

Jeg kom op og diskutere med min kæreste i går aftes om det der med oprydning. Min kæreste elsker ikke just oprydning så meget som jeg og vi diskuterede så lidt frem og tilbage om det... Det er selvfølgelig et emne der kommer meget på bane herhjemme, som det jo nok er i de fleste små hjem.

Martin ryddede af bordet undtagen glas og så blev bordet heller ikke lige tørret over. Det drev mig til kanten af vanvid...


{Image Source: DorthesRoderier.dk}


Vi fik så snakket lidt om det og vi fandt ud af at det handler om, at vi har forskellige forventninger til hinanden og os selv.

For mig, er det bedst at ALT bliver taget af bordet OG at bordet bliver tørret af -
FOR SÅ KAN MAN LIGESOM STREGE BORDET AF TJEKLISTEN!
Så mangler vi ikke mere der - finito - færdig - BOM.

Kender du det? Er du også sådan?

Martin - on the other hand - synes jo han havde ryddet en masse op - han havde sågar ryddet gulvet op for legesager undtagen den lille musik-hund der havde sneget sig ind under kommoden.

Men jeg ser intet andet end at glassene står på bordet og at det ikke er tørret af (og den skide musik-hund under kommoden).

Så her blev vi enige om at jeg skulle blive bedre til at se de ting han gør og ikke kun det han ikke gør, og han skulle blive bedre til at tage hele oprydningen og ikke kun det halve. 


Skal du også være bedre til at se det din partner/mand/kæreste/kollega gør 
og ikke kun det de ikke gør?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar